W końcu jest! Świąteczny bohater opisany w książce „Jak być dobrym Product Ownerem”

Świąteczny bohater agile247 to główna postać książki “Jak być dobrym Product Ownerem”, którą całą redakcją przygotowaliśmy dla Was jako prezent na tegoroczne Święta. Jak łatwo się domyślić, nasz bohater jest oczywiście Product Ownerem!

 

Książkę podzieliliśmy na dwie części – teoretyczną oraz mocno praktyczną. W pierwszej z nich znajdziecie sumę materiałów dotyczących roli Product Ownera z naszego portalu. W drugiej części, zebraliśmy stricte praktyczne wypowiedzi od kilku osób w roli Product Ownera z różnych organizacji. Jest w niej wiele materiału dotychczas nieopublikowanego na naszych łamach.

Nasz bohater pojawia się różnych sytuacjach oraz kontekstach. Opisujemy cechy, które go charakteryzują – asertywność, decyzyjność, odpowiedzialność, ale też skłonność do ryzyka.

Zaproszeni Product Ownerzy dzielą się spostrzeżeniami, jak poruszać się w gąszczu zmiennych czynników otoczenia zewnętrznego. Podpowiadają też, jak rozmawiać z interesariuszami wewnętrznymi, aby ci byli zadowoleni, jednocześnie dostarczając produkt wysokiej jakości, z którego mogą korzystać użytkownicy.

W książce znalazły się również odpowiedzi na często zadawane pytania, padające najczęściej od Product Ownerów, którzy zaczynają swoją przygodę: “Jak mogę rozwijać się w tej roli?” czy “Gdzie mogę poszukiwać inspiracji do rozwoju?”. Zastanawiamy się również, czy w ogóle potrzebujemy Product Ownera w organizacji oraz jaką wartość dodaną może wnieść. Kilka zdań poświęciliśmy także na rozważania: czy Product Owner powinien być solidnie umocowany w strukturze, czy może wystarczy, jeśli będzie wyłącznie przekazywał zespołowi wytyczne z góry.

Książkę ubarwiliśmy dedykowanymi grafikami, za które dziękujemy Zuzie Bukale. Możecie wśród nich znaleźć czytelnie przedstawiony framework Scruma, do korzystania z którego serdecznie was zachęcamy.

Poza grafikiem, dziękujemy również za udział w napisaniu książki Piotrowi Szatybełce, Pawłowi Leszczyńskiemu, Marcie Kossowskiej, Przemysławowi Kulesze, Katarzynie Wolfram oraz Pawłowi Jurdeczce.

Jak być dobrym Product Ownerem jest do pobrania za darmo jako pdf lub inny format dostępny dla czytników e-booków. Wystarczy kliknąć w przycisk „Dodaj e-book do koszyka”, a w kolejnych krokach podać adres e-mail, na który chcecie otrzymać książkę.

Zapraszamy!

Komentarze do wpisu: “W końcu jest! Świąteczny bohater opisany w książce „Jak być dobrym Product Ownerem”

    • Może. Taka książka dla początkujących firm, które chcą być „agile”, aby zweryfikowały, czy wiedzą na co się piszą. Coraz częściej dochodzę do wniosku, że słowo „Agile” jest często stosowane tylko po to, aby uatrakcyjnić ofertę pracy dla deweloperów.

  1. Fajna i na pewno przydatna rzecz.

    Niemniej jednak brakuje mi tam jednego ważnego tematu. Współpraca PO UX Designer.

    Czy planujecie kiedyś zrobić jakąś serię artykułów przedstawiającą dobre praktyki w kontekście ścisłej współpracy Product Ownera z UX Designerem?

    Wydaje się, że problem tej współpracy pojawia się w wielu zespołach, a na ten temat można znaleźć naprawdę mało informacji.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Ta strona używa Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję, bo lubię Was czytać.
x