Hello (Polish Agile) World! 3 lata później – podsumowanie 2016

Gdy 3 lata temu zdecydowaliśmy się na założenie naszego portalu, dość łatwo uzgodniliśmy wizję tego, czym on będzie i co w nim zawrzemy. Nasz portal miał być “agilowym niebezpiecznikiem” – powszechnie już wtedy znany portal o bezpieczeństwie IT był dla nas wyraźną inspiracją. Znacznie trudniejsze dla nas okazało się wyklarowanie konkretnej nazwy. Najprostsze rozwiązania na nazwę niestety nie były już dostępne i nawet jeśli strony pod tamtymi adresami nie były zbyt często aktualizowane, odrzuciliśmy realność możliwości odkupienia domen. Pozostało nam poszukanie nazwy mniej oczywistej, ale spełniającej nasze potrzeby i przeczucia jak chcemy nasz portal nazwać.

Z tego, niezwykle zabawnego z perspektywy czasu, procesu pozostał nam artefakt w postaci wizualizacji pierwszych wersji logotypów do nazw, których ostatecznie nie wybraliśmy.

Alternatywne, nie wybrane ostatecznie nazwy agile247 oraz propozycje logotypów.

Alternatywne, nie wybrane ostatecznie nazwy agile247 oraz propozycje logotypów.

Koniec końców wygrała opcja, która w pierwszym pliku koncepcyjnym opisana była tak:

Wytłumaczenie znaczenia nazwy agile247

Wytłumaczenie znaczenia nazwy agile247

“Błyskawica” na powyższym obrazku oznacza, że w pierwszej rundzie wyboru obecna nazwa portalu dostała wyłącznie jedną kropkę w “dot votingu”.

Artykuły

W 2016 opublikowaliśmy 41 artykułów (2015 – 42), co jest niemal identyczną liczbą jak w roku poprzednim i oznacza nieco mniej niż 1 artykuł na tydzień. Jest to liczba, której chcemy się trzymać.

Najpopularniejsze artykuły w minionym roku to:

Niezmiennie czytacie nas od poniedziałku do piątku, w godzinach przedpołudniowych. Najwięcej odwiedzin uzyskujemy od poniedziałku do środy, najmniej – w piątek. W weekend ruch spada, mniej więcej do 20-30% tygodniowego ruchu.

Trzy artykuły były szczególnie popularne i odnotowały najwięcej odwiedzin dziennych, oto one:

Zasięg oraz użytkownicy

W minionym roku odwiedziło nas 32 tys unikalnych użytkowników (wzrost 84% w stosunku do poprzedniego roku), generując przy tym 56,2 tys sesji (wzrost 82%), wykonując przy tym ponad 177 tys wejść na strony (wzrost 98%). Cieszy nas również zmniejszony współczynnik porzuceń (-14%). Wprawdzie tempo wzrostu jest wolniejsze w porównaniu do poprzedniego roku, jednak osoby, które są z nami, eksplorują większą liczbę treści.

Konferencje

Odwiedziliśmy 3 duże konferencje agile’owe – byliśmy z Wami na  Scrum Days 2016, Agile w biznesie 2016 oraz Agile By Example 2016 (relacje tutaj oraz tutaj). Na każdej z nich występowaliśmy zarówno w roli redaktorów, jak i prelegentów. Dodatkowo, w lutym wpadliśmy na mini-konferencję “Od A do Z” do Łodzi oraz na Agile By Example Light do Warszawy.

E-booki oraz książki

Ważnym wydarzeniem minionego roku, gdzie wystąpiliśmy jako debiutanci, była publikacja książkiJak być dobrym Product Ownerem”. Książka zbiera bardzo dobre opinie, doceniacie również fakt, że została opublikowana za darmo. Do dnia dzisiejszego książkę pobrało 448 osób.

Już dzisiaj możemy powiedzieć, że w 2017 możecie spodziewać się kolejnych książek. Na pewno pojawi się kolejny e-book wydany pod marką agile247.pl, a także dwie osobne książki. Nad jedną pracuje już od pewnego czasu Jacek i będzie to książka opisująca sprawdzone sposoby na najczęstsze pułapki w Scrumie. Nad druga książka właśnie zaczyna pracować Kuba. Jest na co czekać 🙂

Oferty pracy

Z kilkutygodniową regularnością aktualizujemy naszą zakładkę z ofertami pracy w zawodach związanych z agile) – wklejamy linki do ogłoszeń szukających firm Scrum Masterów, Product Ownerów i Agile Coachów. Wszystkie oferty jakie umieszczamy są selekcjonowane – na tyle na ile to możliwe na podstawie opisu ogłoszenia – ponieważ nie chcemy Was rozpraszać ogłoszeniami o Scrum Master/Project Managerach, ale nawet mimo to ilość ofert rośnie skokowo.

W porównaniu do poprzedniego roku ich liczba się podwoiła – w 2015 roku rekordem było 10 jednoczesnych ofert, w 2016 – 22 oferty. W związku z tak wielką liczbą ofert obecny kształt tej zakładki przestaje nas satysfakcjonować. Doszło nawet do tego, że jedna z firm poprosiła nas o zamieszczenie linka do swojej oferty, ale my już ten odnośnik mieliśmy – tylko był na samym dole strony, kolejne aktualizacje nowych ofert zepchnęły tą konkretną 😉

W kontekście tego paragrafu, wartym obejrzenia materiałem jest 6-minutowy lighting talk Kuby, w którym dzieli się swoimi przemyśleniami dotyczącymi rynku agile w Polsce.

Podsumowując

Miło nam, gdy docierają do nas sygnały, że wybrane artykuły można znaleźć wywieszone na korytarzach firmowych lub gdy ktoś właśnie odkrył, że istniejemy i daje nam znać, że “czyta wszystko co napisaliśmy od początku”. Sprawia nam to naprawdę dużą satysfakcję i daje energię do pracy.

Zachęcamy Was do odwiedzania naszych profili na serwisach społecznościowych – znajdziecie na na Facebooku, Twitterze oraz na LinkedIn.

Jednocześnie chcielibyśmy poprosić Was o informację zwrotną: dajcie nam znać co sądzicie o naszym portalu, co Wam się szczególnie podoba, a co moglibyśmy poprawić. Pomoże to nam budować jeszcze lepszy produkt!

Udanego 2017 oraz do zobaczenia, jak zwykle, równo za rok!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Ta strona używa Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję, bo lubię Was czytać.
x