Hello (Polish Agile) World! 4 lata później – podsumowanie 2017

W styczniu mijają 4 lata odkąd opublikowaliśmy pierwszy wpis na portalu agile247.pl. Jak co roku przygotowaliśmy dla Was krótkie podsumowanie ostatnich 12 miesięcy. W dużym skrócie: jesteśmy zadowoleni, ale są też obszary do poprawy. Zapraszam do lektury!

Zasięg oraz użytkownicy

W 2017 roku czytało nas ponad 66 tys unikalnych użytkowników (wzrost 105% względem 2016), tworząc 110 tys sesji (wzrost 97%) oraz generując 202 tys odsłon (wzrost 72%). Tempo wzrostu odnotowaliśmy lepsze niż w poprzednim roku, co dobrze świadczy o liczbie osób zainteresowanych zwinnymi metodami pracy w Polsce.

Około 75% osób czyta agile247.pl na komputerach stacjonarnych oraz laptopach. Pozostałe osoby korzystają z urządzeń mobilnych, których udział w konsumpcji treści wzrósł o 5% w porównaniu do roku poprzedniego.

Trzy dominujące województwa pod względem odwiedzin to mazowieckie (38% użytkowników), małopolskie (12%) oraz dolnośląskie (11%).

Od lat czytacie nas głównie w trakcie dni pracujących, najczęściej w godzinach przedpołudniowych. W weekend odpoczywacie od lektury: ilość odwiedzin maleje, do poziomu ok. 20-30% tygodniowego ruchu.

Artykuły

W tym roku napisaliśmy 32 artykuły, czyli mniej niż w roku poprzednim (41). Zdecydowanie nie jest to liczba, z której jesteśmy dumni. To, do czego dążymy to jeden artykuł na tydzień.

Lepiej wypadli natomiast nasi czytelnicy, dzieląc się z nami 102 komentarzami. Naszą ambicją jest tworzenie miejsca, w której wirtualnie spotyka się środowisko agile w Polsce, stąd ta liczba dodaje nam paliwa, potrzebnego do pisania kolejnych artykułów.

Najczęściej czytane przez Was artykuły w 2017 roku to:

Najwięcej odwiedzin dziennych zanotowały następujące wpisy:

Niezmienną popularnością cieszyły się również serie:

Książki

Rok temu w podsumowaniu prognozowaliśmy, że wydamy trzy książki: “Labirynty ScrumaJacka Wieczorka, kolejny e-book pod marką agile247.pl oraz książka Kuby Szczepanika o zwinnych transformacjach.

Życie (a jakże!) zweryfikowało te plany, na skutek czego póki co czytelnicy mogą sięgnąć po dobrze przyjęte na rynku agile “Labirynty Scruma”, natomiast na dwie pozostałe pozycje przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Energii do pracy nad książkami dodają nam wyniki wydanego przez nas na Gwiazdkę 2016 e-booka “Jak być dobrym Product Ownerem”, który został przez Was pobrany 1775 razy i z tego co wiemy, zbiera dobre recenzje.

Ciekawostki

  • Jak się bardzo postaramy w 2018, to na koniec roku miesięcznie będzie nas odwiedzać więcej osób, niż przez cały pierwszy rok działalności (12,3 tys UU)
  • Ruch organiczny, czyli pochodzący z wyników wyszukiwania, wzrósł nam o 150% — jest to zarówno zasługa naszych świadomych działań w obszarze SEO, jak również ciągle rosnącej bazy treści, do której docieracie odsyłani przez przeglądarki
  • Skróciliśmy czas ładowania strony ponad 16-krotnie: z 20 sekund do 1,2 sekundy (dane wg. serwisu pingdom.com)
  • Aktualnie publikujemy na stronie 37 ogłoszeń o pracę, w szczycie liczba ta oscylowała w okolicach 60 ogłoszeń
  • Aby obsłużyć zwiększony ruch na stronie musieliśmy zwiększyć plan taryfowy u naszego dostawcy serwerów z 5 tys odwiedzin miesięcznie do 10 tys
  • Filtr antyspamowy WordPressa zatrzymał od początku naszej działalności 22 815 niechcianych komentarzy 🙂

Podsumowanie

Niezmiennie dziękujemy Wam za wsparcie, które wyrażacie w komentarzach, rozmowach przy okazji konferencji i spotkań społeczności agile oraz innych sytuacji, gdy mamy okazję zobaczyć się na żywo. Dodatkowo, możemy się spotkać w naszych social media: Facebook oraz Twitter.

Do zobaczenia za rok!

Źródło zdjęcia: Photo by Gaelle Marcel on Unsplash

Komentarze do wpisu: “Hello (Polish Agile) World! 4 lata później – podsumowanie 2017


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ta strona używa Cookies, korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Nasza Polityka Prywatności
Akceptuję, bo lubię Was czytać.
x
X