Archiwum

Maintenance w agile [agilestarter]

Kiedy rozwijamy produkt stosując agile, developerzy (programiści, testerzy, UXy) dzielą sią na zespoły. Zespoły te mają wiedzę, jak budować oczekiwane funkcjonalności i jak je dostarczać do końcowych użytkowników. Aby nowo powstałe zespoły były prawdziwie zwinne, nie powinny one czekać z dostarczaniem wymagań (poszczególnych funkcjonalności), aż cały nowy / udoskonalony produkt powstanie. Aby zrealizować to założenie, musimy być świadomi, że oddawanie po “kawałku” nowych funkcjonalności będzie powodowało “spływanie” do zespołu zgłoszeń już od momentu pierwszego wdrożenia. Użytkownicy zaczną używać produktu, a żaden produkt nie jest na początku doskonały. Powstaną zgłoszenia, czyli tzw. maintenance (utrzymanie).

(więcej…)

 

Dług techniczny [agilestarter]

Jako zespół developerski powinniście dostarczyć nowe funkcjonalności do Waszego systemu (aka produktu). Widzicie dwie drogi. Pierwsza jest szybka, ale jako zespół jesteście pewni, że podążając nią, w przyszłości będziecie pracować wolniej i wolniej. Druga droga jest trudniejsza, zajmie Wam więcej czasu, ale zrobiony kod będzie wolny od długu technicznego.

(więcej…)

 

Podejście iteracyjne oraz przyrostowe [agilestarter]

Podczas wielu rozmów, które przeprowadziłem, rekrutując Scrum Masterów, bardzo często wchodziłem w dyskusje na temat różnic i podobieństw podejścia iteracyjnego oraz przyrostowego. Pomijając fakt, że do dzisiaj eksperci nie są zgodni co do tego, które podejście jest które, dosłownie tylko kilka razy odniosłem wrażenie, że kandydat zna oba modele i potrafi, niezależne od przyjętego słownictwa, wytłumaczyć różnice. Z czego wynika tak duży procent “mglistych” odpowiedzi? Nie wiem. Jestem natomiast przekonany, że po przeczytaniu tego artykułu dołączysz do grona osób, które potrafią rozróżnić oba podejścia. Zacznijmy więc. (więcej…)

 
Ta strona używa Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję, bo lubię Was czytać.
x