Archiwum

Zamek dla milionera, czyli jak porównać Agile z Waterfallem.

zamek1Parę lat temu, prowadząc z Jackiem Wieczorkiem szkolenia z podstaw Scruma, na początku musieliśmy zazwyczaj zmierzyć się z pytaniami o sens i zasadność pracy w zwinny sposób. Osoby, które dotychczas nie miały do czynienia ze Scrumem, często chciały nie tylko wiedzieć, „jak to się je”, ale również co daje Scrum, dlaczego ma być „lepszy” od waterfalla i kiedy tak naprawdę warto go stosować. Na potrzeby tych pytań przygotowaliśmy ćwiczenie inspirowane grą w pociągi, którym chcemy się z wami tu podzielić. Może dzięki niemu i wam będzie czasem łatwiej wytłumaczyć, o co tak naprawdę chodzi w Agile i iteracyjnym sposobie pracy. (więcej…)

 

Obrazkowy głuchy telefon

Narysowanie łódki jest przecież takie proste...Wykorzystuję ostatnio bardzo często prostą technikę warsztatową, która w ramach grupy ćwiczeniowej potrafi zobrazować dużo efektów, z jakimi borykają się niektóre zespoły lub organizacje zanim zaczną wykorzystywać agile lub gdy są na jego początkowym etapie. Propozycję tego ćwiczenia znalazłem na stronie TastyCupcakes.org, polecam je do spróbowania w ramach retrospektywy albo warsztatu wyjaśniającego zagadnienia związane z agile.  (więcej…)

 

To o co chodzi z tym LEGO w Scrumie?

Mniej więcej siedem lat temu Alexey Krivitsky wpadł na pomysł, jak łatwiej, szybciej i ciekawiej wytłumaczyć zasady Scruma. Do tego celu wykorzystał stare, dobre klocki LEGO, z których uczestnicy szkoleń w trzech sprintach budują miasto na podstawie enigmatycznych, hasłowych zadań z backlogu (np. most, kino, hotel). W czasie pracy nad miastem uczestnicy mają szansę poznać znaczenie i zadania każdej z ról w Scrumie, zrozumieć istotę i przebieg ceremonii oraz oswoić się i popracować z Product Backlogiem, Sprint Backlogiem i historyjkami.

scrum-legoCo więcej, w grze tej jest czas na uchwycenie sensu wartości z Agile Manifestu – dlaczego komunikacja jest tak ważna, dlaczego agile koncentruje się na ludziach, o co tak naprawdę chodzi w tym szybkim dostarczaniu oprogramowania. Wystarczy, jeśli napiszę, że od tego czasu gra ta doczekała się własnej strony, ogromnego grona zagorzałych zwolenników, do którego i ja należę, tłumaczeń na kilkanaście języków, zapewne milionów przypadków użycia i kilku wariacji na temat (np. budowa lotniska).

Jednak gra ta ma jeszcze parę ukrytych walorów, o których rzadko się mówi, a które mogą mieć ogromne znaczenie dla zespołów pragnących w pełni korzystać z dobrodziejstw Scruma. (więcej…)

 
Ta strona używa Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję, bo lubię Was czytać.
x