Archiwum

FUKO i SBI – 2 proste narzędzia do dawania informacji zwrotnej

FUKO i SBI - 2 narzędzia do dawania feedbackuDawanie informacji zwrotnej to jedna z kluczowych umiejętności w efektywnej komunikacji. Jej brak powoduje wiele problemów w zespołach i organizacjach, np: wprowadzanie nieoptymalnych rozwiązań, mimo tego, że dla wielu osób to oczywisty błąd, narastające konflikty, czy tolerowanie bylejakości. Brak bieżącego feedbacku wzmacniającego sprawia natomiast, że dłużej uczymy się, które z naszych działań i postaw wywierają pozytywny wpływ, a co za tym idzie, tracimy okazje do świadomego rozwijania naszych mocnych stron i powtarzania oczekiwanych zachowań.

Jak każdą przydatną umiejętność, dawanie feedbacku warto po prostu ćwiczyć. Opisuję dla Was 2 proste techniki, które Wam w tym pomogą wraz z propozycją, jak wprowadzić je w zespole. (więcej…)

 

Transparentność na co dzień w Agile i wynagrodzeniach

045Przeczytałem ostatnio ciekawy artykuł dotyczący transparentności, ale przede wszystkim kontekstu zarobków poszczególnych pracowników jednej z firm IT. W imię transparentności, tak bardzoważnej w agileowym świecie, firma postanowiła pokazać, jak kształtują się zarobki każdego pracownika – od młodszego specjalisty po poziom ‘C’.

 

(więcej…)

 

Informacja zwrotna w scrumie czyli feedback na wielu płaszczyznach

feedbackTrafiłem ostatnio na bardzo interesujący krótki film z wystąpieniem Billa Gatesa. Tak, wiem, “Microsoft i te klimaty”. Ale z drugiej strony jest to mimo wszystko człowiek, który zbudował od zera jedną z największych firm IT na świecie, więc chyba musi mieć coś mądrego do powiedzenia. I z takim też nastawieniem go obejrzałem.

(więcej…)

 

Pomysł na retrospektywę z feedbackiem

Feedback ważna rzecz.

Feedback to informacja zwrotna o tym, jak jesteśmy postrzegani przez innych. Co cenią w naszej postawie i zachowaniu, a co uważają za warte czy konieczne zmiany. Nie bez przyczyny jako pierwsze wymieniłam informacje pozytywne. Choć coraz częściej spotykam osoby, które uważają dawanie i przyjmowanie feedbacku za naturalny element pracy i etap rozwoju, to jednak wciąż wyjątek, a nie reguła. Feedback ma zabarwienie negatywne – stało się coś złego i trzeba o tym powiedzieć. A jakby nazwać go szczerą rozmową o tym, jak postrzegamy siebie nawzajem? Brzmi trochę lepiej. Mam nadzieję.

Uroku feedbackowi nie dodaje jego najpopularniejsza forma – tak zwany feedback kanapkowy (pozytywna informacja >> negatywna >> pozytywna). Jeśli ktoś choć raz miał zaserwowaną taką kanapkę w nieudolny sposób, słysząc zdanie typu: Bardzo fajnie zrobiłeś x i y… nie skupia się na jego treści, tylko na tym, kiedy usłyszy kluczowe ALE, po którym nastąpi chwila „prawdy”. Szkoda, bo w takim wydaniu, to, co pozytywne jest traktowane jako konieczny okład na gorzkie słowa.

Jak więc poprowadzić w zespole sesję dawania sobie nawzajem rzetelnego, wieloaspektowego feedbacku tak, żeby wszyscy czuli się komfortowo? Jak zrobić to w taki sposób, żeby każdy miał szansę dać feedback każdemu (tzw. feedback 360 stopni). Z pomocą przyszła mi znajoma psycholożka. (więcej…)

 
Ta strona używa Cookies, korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Nasza Polityka Prywatności
Akceptuję, bo lubię Was czytać.
x