Archiwum

Błędy z zeszłych sprintów. Jak z nimi postępować?

Zespół scrumowy (zespół deweloperski) skończył pracę na przyrostem. Właściciel produktu odebrał go i przekazał do Klienta (interesariuszy). Klient wdrożył gotowe oprogramowanie (produkt). Po kilku sprintach, kiedy zespół robi już zupełnie inne rzeczy, Klient znajduje błędy w przekazanym oprogramowaniu. I zgłasza je do zespołu scrumowego. Sytuacja z życia wzięta, codzienna. Jak sobie z nią poradzić? Przygotowałem dla Was grafikę obrazującą jedną z możliwych ścieżek postępowania.

(więcej…)

 

Maintenance w agile


Kiedy rozwijamy produkt stosując agile, developerzy (programiści, testerzy, UXy) dzielą sią na zespoły. Zespoły te mają wiedzę, jak budować oczekiwane funkcjonalności i jak je dostarczać do końcowych użytkowników. Aby nowo powstałe zespoły były prawdziwie zwinne, nie powinny one czekać z dostarczaniem wymagań (poszczególnych funkcjonalności), aż cały nowy / udoskonalony produkt powstanie. Aby zrealizować to założenie, musimy być świadomi, że o
ddawanie po “kawałku” nowych funkcjonalności będzie powodowało “spływanie” do zespołu zgłoszeń już od momentu pierwszego wdrożenia. Użytkownicy zaczną używać produktu, a żaden produkt nie jest na początku doskonały. Powstaną zgłoszenia, czyli tzw. maintenance (utrzymanie).

(więcej…)

 
Ta strona używa Cookies, korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Nasza Polityka Prywatności
Akceptuję, bo lubię Was czytać.
x