Archiwum

Jak wejść w buty klienta – 2 skuteczne techniki warsztatowe

Mam w swoim wachlarzu technik takie, po które sięgam szczególnie chętnie. W tym materiale podzielę się z Wami dwiema, z których  korzystam w duecie, kiedy potrzebuję skutecznego sposobu na ocenę produktu albo pomysłów na jego rozwój z perspektywy klienta w rozumieniu użytkownika docelowego. Pierwsza z nich to Mapa empatii (ang. Empathy map), druga Róże-pączki-ciernie (ang. Rose-Bud-Thorn).

(więcej…)
 

Kluczowe protokoły państwa McCarthy

Wiele lat temu przy okazji warsztatów z Deborah Hartmann Preuss miałam okazję zapoznać się z kluczowymi protokołami (gdzie protokoły rozumiemy jako ogół zasad postępowania w określonych okolicznościach) Jima and Michele McCarthy. Małżeństwo to podczas pracy w Microsofcie bardzo zainteresowały interakcje w zespołach i między ludźmi, wpływające na polepszenie efektywności pracy, uproszczenie komunikacji i unikanie niepotrzebnych konfliktów. Ich obserwacje zespołów, kontynuowane w ramach własnego projektu zaowocowały zbiorem praktyk i reguł, zatytułowanym właśnie The Core Protocols. Opisane w nich zachowania i działania mają bezpośrednie przełożenie na wysoką wydajność zespołów i, co ważniejsze, na współpracę opartą na szczerości i zrozumieniu. Zanim ściągniecie z linku powyżej całość kluczowych protokołów, pozwólcie, że przybliżę je po trosze i wyjaśnię ich cel. (więcej…)

 

Odrobina coachingu na retrospektywę

Coaching koncentruje się na ludzkim rozwoju i jako taki jest idealną kopalnią technik i metod przydatnych również Agile Coachowi i Scrum Masterowi w pracy z zespołem. Dziś chciałabym przybliżyć wam dwa narzędzia, które możecie z powodzeniem zastosować podczas retrospektywy. Pierwsze z nich pomaga zjeść słonia kawałek po kawałku, czyli znaleźć rozwiązania na nierozwiązywalne problemy, a drugie otwiera zespół na przyszłość i koncentruje go na dążeniu do ambitnych celów.

(więcej…)

 

Retrospektywa – zaczynamy się usprawniać

W naszym cyklu Agile Starter dla osób rozpoczynających pracę zwinnymi metodami pracy nadszedł czas na omówienie ostatniego spotkania scrumowego. Retrospektywa kończy Sprint i zazwyczaj przeprowadzana jest bezpośrednio po Review Sprintu. Jak możemy przeczytać w Scrum Guide “Retrospektywa Sprintu jest okazją dla Zespołu Scrumowego do przeprowadzenia inspekcji swoich działań i opracowania planu usprawnień, który zostanie wcielony w życie w najbliższym Sprincie”. Ponieważ internet jest pełen stron pt. “1001 pomysłów na efektywne Retro” w tym artykule chciałabym się skupić na metodzie, które niezależnie od użytych ćwiczeń i pomysłów pozwoli wam faktycznie dobrze spożytkować czas w trakcie tego spotkania.

(więcej…)

 

Jak sprawić, żeby zespół podczas spotkań sam ucinał nieistotne dyskusje?

Informacja zwrotna, którą otrzymałem po jednym ze szkoleńGdy prowadzę warsztaty oraz szkolenia z obszaru agile, zwykle na samym końcu proszę uczestników o pozostawienie informacji zwrotnej. Korzystam najczęściej z prostej techniki “Feedback Door” i otrzymuję całkiem różnorodne informacje – od krótkich (“było super!”), do dłuższych, wielozdaniowych wypowiedzi.

Po jednym z ostatnich prowadzonych przeze mnie szkoleń ze Scruma, znalazłem na kartce sugestię, że “przydała by się lepsza kontrola grupy (rozmowy)”. Kluczowy w tej historii jest fakt, że nie jest to pierwszy raz, kiedy spotykam się z tego rodzaju informacją zwrotną, więc spędziłem chwilę zastanawiając się, co zrobić z tym tematem w przyszłości.

(więcej…)

 

Antywzorce w Scrumie – czego unikać? Część 5: Doskonalenie Backlogu Produktu

Antywzorce podczas doskonalenia Backlogu Sprintu

To ostatnia, piąta część popularnej serii, opisującej najpopularniejsze antywzorce w Scrumie. Poprzednie części dotyczyły Codziennego Scruma, Planowania Sprintu, Przeglądu Sprintu oraz Retrospektywy. Tym razem przyjrzymy się często zaniedbywanej sesji doskonalenia Backlogu Produktu.

Poniżej znajdziecie subiektywne TOP 5 antywzorców dotyczących realizowania procesu pielęgnowania Backlogu Produktu. (więcej…)

 
Ta strona używa Cookies, korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Nasza Polityka Prywatności
Akceptuję, bo lubię Was czytać.
x